cirsu.blogg.se

ANDRA dagen i San José 4/2

Publicerad 2015-02-06 01:50:00 i Allmänt,

Godmorgon a la Pura vida kl 05:30! Hua vad jag skuttade upp ur säng, på med skorna och ut på terassen var jag redo för hopprep och resistens träning. Energin var på hög nivå. Sedan vaknade Maja och Emma, båda kom ut på terassen och körde själv lite flås övningar, det kändes bra innan frukost. Alena låg och sov och kom lagom ner till frullen. 

Vi har gått omkring på stan ännu en dag letandes efter…ja, inget särskilt egentligen. Vi bara vandrade fram och tillbaka och dessutom mötte upp Sandra och fortsatte att vandra. Vi köpte färska kokosnötter som vi drack upp på ett nafs, jag tyckte det kändes konstigt att slänga nöten i papperskorgen efter att jag var klar med den, ska man göra så? eller ber man någon att hugga itu den så man kan skrapa i sig köttet? konstigt dilemma, hur som helst skämdes jag att slänga den där nöten i en vanlig papperskorg, hoppas ingen såg. 

 Solen låg på idag, vi konstaterade även att San Jose inte är en så himla kul stad att vara i, dessutom är det alldeles för mycket trafik och avgaser överallt. Varenda gata består av avgaser och trafik, det tutas, körs och brummas stup i kvarten. Panikkänslor och bara tröttsamt. Emma undrade var alla koola kids hänger, vi pratade om ifall vi skulle googla det och skämtade sen om att vi förmodligen skulle få en adress till något universitet eller en studentbar, att googla var de koola kidsen i San Jose hänger är kanske inte en hit, vi har ju dock inte provat det, funderar i detta ögonblick på att ge det ett försök. (skrattar för mig själv) 

 Det är svårt att hitta kaffehak faktiskt men vi hittade en mataffär med nötter, jag såg i himlen hur det började regna guld när de där nötterna visade sina små trynen. Jag var i behov av protein och vem vet, jag kanske föds om till en mandel en vacker dag. 10 minuter efter köpet mofflade jag i mig  cashew nötter, mandlar och macadamians. NomNom. 

 Idag var vi sjukt förväntansfulla gällande en vegan/vegetarisk restaurang i San Jose som alla tipsade oss om, även Lonley planet. Vishnu hette stället. Det skulle minsann vara ett minnesvärt besök. Maten sög, helt allvarligt en salladstallrik bestående av isbergssallad och inlagda grönsaker samt, HÖR OCH HÄPNA - kall inlagd potatis. För att vara ett veganskt ställe hade de noll koll på vad mat är eller närings uppbyggnad på tallrik för den delen. Eftersom att förväntningarna var extra höga så blev det här besöket extra extra EXTRA  snopet. SNOR SNOPET. Jag sprang ut ur stället, Emma och Maja var lika missnöjda men Alena och Sandra var nöjda över sina rätter. Men jag hade ju liksom valt Vishnus egna special sallad, hur blev det så fel? pladask fall rakt ner i bajs. Vi funderade även på att mejla Lonely planet och be de att ta bort rekommendationen, vi var så sura så att vi till och med kunde tänka oss att påbörja mailet med ”to whom it may concern” Emmas ide faktiskt, smart, missnöjd kund fras. Hädanefter finns det något som vi alla kommer känna igen när vi säger att Vishnu gränsen är nådd, det kommer att bli cirkelns uttryck gällande missnöje, som ett synonym till missnöje kanske. 

 Livet blev ljusare efter att Vishnu gränsen var nådd, vi tog en riktigt god välförtjänt capuccino, vi såg färger, hus och människor med nya ögon som lös av glädje, vi hade vart med om Vishnu och nu var allt bra igen. 

PS. Alena bröt nästan benet också. 

#Shakila

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela